MORTIIS

Zasada tworzenia tematu - NAZWA ZESPOŁU + ewentualnie tytuł płyty lub inna treść jeżeli coś chcemy dodać.

Moderatorzy: Heretyk, Nasum, Sybir, Gore_Obsessed, ultravox

Regulamin forum
Tematy związane tylko z jednym zespołem lub jedną płytą. Wszelkie zbiorcze typu "América Latina Metal" lub "Najlepsza polska płyta thrash" itp. proszę zakładać w dziale "Dyskusje o muzyce metalowej"
Awatar użytkownika
ozob
zahartowany metalizator

Re: MORTIIS

17-03-2023, 11:31

Byłem w tamtym roku na jego koncercie. Istny dramat. Ta muzyka się nie nadaje na takie spędy w klubie.
"Bawi mnie, gdy widzę jak ludzie, których tam wtedy nie było, albo nie są Norwegami, rozwodzą się nad dawanymi czasami, jakby wszyscy jednoczyli się wówczas przeciwko wspólnemu celowi" - Dolk.
Awatar użytkownika
Miczurin
rozkręca się

17-03-2023, 11:38

ŚWIAT BEZ KOŃCA pisze:
17-03-2023, 08:47
Gdzie to w ogóle jest? I czy przypadkiem nie jest online?
WYRD WAR PRESENTS: THE DUNGEON IS ALIVE! FOUR NIGHTS OF SWORDS, SORCERY & SYNTHS ⚔️ We are thrilled to reveal our first multimedia multi-day conjuration of dark fantasy imagination coming to various venues around Portland, Oregon this summer. Mark your calendar for Thursday July 13 through Sunday July 16.

Our quest begins at the hallowed halls of Portland's historic Hollywood Theatre on Thursday July 13 with a very rare sword & sorcery screening in the main auditorium.

Then we venture forth from The Shire on Friday July 14 to the ENCHANTED FOREST in Turner, Oregon for a very intimate concert in the Tofte Family's beautiful handcrafted amphitheater featuring dungeon synth pioneer MORTIIS, who is flying all the way from Norway to perform his groundbreaking debut 1994 album Født til å Herske for the first time ever! Featuring direct support from our favorite local horror synth maestro COLD SANCTUM. The official afterparty will take place at Portland's premier goth catacombs THE COFFIN CLUB from 10pm to 2am. Admission is free with your Wyrd War festival wristband.

On Saturday July 15, MORTIIS will perform a fully cinematic set at Star Theater with direct support from Portland’s death rock flag bearers DEATHCHARGE plus special guests.

On Sunday July 16 we close the ceremony with a special DOUBLE FEATURE at the Hollywood Theatre with COLD SANCTUM performing his original synth score to an abridged cut of the 1922 Danish occult masterpiece HÄXAN, followed by a suitably fiendish satanic panic feature film that brings our theme of swords, sorcery and synths full circle.

We are unlocking exactly 150 all-inclusive wristbands at midnight on the vernal equinox Monday March 20. The fully detailed schedule will also be unveiled on March 20. Your wristband grants you access to all THE DUNGEON IS ALIVE! events, including admission to the Enchanted Forest all day on Friday July 14 (rides, gifts, food/beverages to be purchased separately inside the park). Wristbands will only be available at the WYRD WAR webstore. Wristbands are extremely limited, so be ready on Monday March 20. Amazing graphic alchemy by the amazing @saga.visual as always.
Awatar użytkownika
ŚWIAT BEZ KOŃCA
mistrz forumowej ceremonii

17-03-2023, 13:01

OK, dzięki, faktycznie pamiętam że sprawdzałem że to Portland tylko zapomniałem
I am Jerusalem.
helpme
weteran forumowych bitew

17-03-2023, 15:31

No no no, Deathcharge na jednej scenie z Mortiisem.
Soundterror
zaczyna szaleć

17-03-2023, 15:45

ozob pisze:
17-03-2023, 11:31
Byłem w tamtym roku na jego koncercie. Istny dramat. Ta muzyka się nie nadaje na takie spędy w klubie.
Dramat ze względu na gadanie ludzi, nagłosnienie czy set?
Awatar użytkownika
ozob
zahartowany metalizator

17-03-2023, 15:54

Nic z tych rzeczy. Po prostu to jest fotelowa muzyka a nie do grania na żywo z Casio.
"Bawi mnie, gdy widzę jak ludzie, których tam wtedy nie było, albo nie są Norwegami, rozwodzą się nad dawanymi czasami, jakby wszyscy jednoczyli się wówczas przeciwko wspólnemu celowi" - Dolk.
Awatar użytkownika
ŚWIAT BEZ KOŃCA

17-03-2023, 16:04

On chyba nigdy nie korzystał z Casio
I am Jerusalem.
Awatar użytkownika
trup
Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów

01-02-2024, 09:36

Mortiis. Zrodzony by rządzić.
Wywiade w Bardo Methodology
[2024-01-24, by Niklas Göransson]

https://www.bardomethodology.com/articl ... interview/
Amidst the complete upheaval of Norwegian black metal in 1993 , Mortiis left Emperor and set out on a solitary journey. The genre-defining demo that followed marked the beginning of a new era, paving the way for his debut album, Født til å herske.

Obrazek

MORTIIS: As a teenager, I was the typical Norwegian black metal guy, which basically meant hating fucking everyone for no good reason. Feeling like an outsider – a misfit – was the norm. And indeed, you were one. These days, black metal aesthetics are commonplace, but back then you’d get beaten up for wearing bullet belts, spikes, and inverted crosses. It almost fostered a gang mentality, so you wanted to involve yourself as deeply as possible.

And that he did. In 1990, at fifteen years of age, Mortiis released the first issue of his fanzine, Zombie Anal Sex Terror, featuring bands like BLASPHEMY, SARCÓFAGO, and VITAL REMAINS. At the time, he also ran a small distro called Posercorpse Distribution and played with a death metal band called RUPTURENCE.

MORTIIS: There weren’t many of us, so dedication came naturally. It evolved into something very personal – almost like a part of your DNA. I actually stopped drinking when I got into black metal; I had this idea that there should be some discipline. Watching drunk people and seeing how foolish they looked, I thought, ‘I’m not gonna be one of those idiots.’ So, I didn’t drink for a few years.

MORTIIS: There weren’t many of us, so dedication came naturally. It evolved into something very personal – almost like a part of your DNA. I actually stopped drinking when I got into black metal; I had this idea that there should be some discipline. Watching drunk people and seeing how foolish they looked, I thought, ‘I’m not gonna be one of those idiots.’ So, I didn’t drink for a few years.

Obrazek
Rupturence, 1990

In early 1991, after only six months of activity, RUPTURENCE split up. Mortiis then joined a short-lived doom band called WILT OF BELIAL. Around the same time, he founded Mysticum Records with Samoth – a friend who played in local death metal act THOU SHALT SUFFER.

MORTIIS: Mysticum Records was essentially a bootleg label. We were into tape trading and had gotten hold of all these cool CELTIC FROST rehearsal tapes; Samoth and I decided to compile this material and release it as a limited EP. Everything was ready, and it was gonna look fucking great. We even had the cover art in place, similar to those cut-and-paste pages you’d make for underground magazines. That EP would’ve been quite valuable today had it actually materialised.

Why didn’t it?

MORTIIS: It felt a bit risky. What if Tom G Warrior found out? Thinking back now, I doubt he would’ve minded – the real issue was Noise Records or whoever held the publishing rights to the songs. They’d probably have come down hard on us. We eventually decided that it was too big of a gamble. Moreover, the financial aspect played a role; pressing records costs money, and when you’re only sixteen, you simply don’t have the funds. So yeah, that was the rise and fall of Mysticum Records.(...)
hO Aster Tor Pente - "Give Light and The People Will Follow."
„Kto poznał świat, znalazł trupa, a kto znalazł trupa, świat nie jest go wart” (logion 57)
postuje jak opętany!

01-02-2024, 09:49

W tym tygodniu w klepie Mortiisa pojawiło się "Crypt of the wizard - live" na LP, CD i kasetach. (winyle już wyprzedane).

Obrazek

Niby to nagranie live z jakiegoś koncertu, ale na moje to jest wydane po masterze i dodane słowo "live" bo w innej opcji Mortiis nie miał możliwości tego wydać/wznowić ze względu na Earche, które samo tego nie wznawia ani nie sprzedaje praw. Czyli podobna sytuacja jak z Vader, którzy wypuścili Dark Age z braku możliwości wydania Ultimate.

Sam jestem ciekaw jak to brzmi, ale przypuszczam że będzie praktycznie tak samo jak to co było wydane w latach 90, bo: "[...] this recording is from an obscure performance, using the exact same synth sounds and files from the original recording. Re-mastered and cleaned up by Mortiis & regular mastering engineer, Jules Seifert from Epic Audio Media in London. Old school jewel case, in order to aethetically remain as close as possible, to the original 1997 CD version. You will be hard pressed to hear much of a difference between this release, and the original COTW from 1997 (except this 2024 version sounds better!). The original artwork has been restored, and re-created in the spirit of the original John Bauer-heavy 1997 edition."

To teraz jeszcze "Stargate - Live" i ma w katalogu całą pierwszą erę :D
Awatar użytkownika
ŚWIAT BEZ KOŃCA

01-02-2024, 11:14

Mysle ze masz racje na 100%, grubymi nicmi szyte :D
I am Jerusalem.
postuje jak opętany!

01-02-2024, 12:18

ŚWIAT BEZ KOŃCA pisze:
01-02-2024, 11:14
Mysle ze masz racje na 100%, grubymi nicmi szyte :D
Ale też wcale mu się nie dziwię - jako twórca na pewno musiał być sfustrowany tym, że nie ma możliwości wznowić tego albumu, bo label nie chce i nie ma potrzeby ale też nie odsprzeda nikomu praw tylko ma to u siebie. Więc moim zdaniem to bardzo dobra akcja ze strony Mortiisa. Ciekawe czy zrobi tak ze Stargate i Smell of Rain, bo jak się nie mylę tutaj jest taka sama sytuacja. Jedynie w przypadku Stargate poprosiłbym o inną okładkę :D
Awatar użytkownika
ŚWIAT BEZ KOŃCA

01-02-2024, 12:46

12345 pisze:

Ale też wcale mu się nie dziwię - jako twórca na pewno musiał być sfustrowany tym, że nie ma możliwości wznowić tego albumu, bo label nie chce i nie ma potrzeby ale też nie odsprzeda nikomu praw tylko ma to u siebie. Więc moim zdaniem to bardzo dobra akcja ze strony Mortiisa. Ciekawe czy zrobi tak ze Stargate i Smell of Rain, bo jak się nie mylę tutaj jest taka sama sytuacja. Jedynie w przypadku Stargate poprosiłbym o inną okładkę :D
Wydawalo mi sie, ze to siegalo az do Fodt til a Herske, ale widze teraz, ze jednak sa robione reedycje. Ze Stargate mysle ze innej okladki nie dostaniesz, jesli to sie zdarzy, bo wlozyl w nia wiele staran mimo wszystko (to zdjecie bylo robione jak byl zawieszony na jakichs sznurach czy cos), a jednoczesnie okladka byla tak strasznie wysmiewana, ze poszedl w zaparte - taki typ kontrarianina.
I am Jerusalem.
postuje jak opętany!

01-02-2024, 13:58

ŚWIAT BEZ KOŃCA pisze:
01-02-2024, 12:46
12345 pisze:

Wydawalo mi sie, ze to siegalo az do Fodt til a Herske, ale widze teraz, ze jednak sa robione reedycje. Ze Stargate mysle ze innej okladki nie dostaniesz, jesli to sie zdarzy, bo wlozyl w nia wiele staran mimo wszystko (to zdjecie bylo robione jak byl zawieszony na jakichs sznurach czy cos), a jednoczesnie okladka byla tak strasznie wysmiewana, ze poszedl w zaparte - taki typ kontrarianina.
Tak, jest mocno groteskowa, nawet jak na standardy dungeonowego wizerunku :D
We wkładce miał lepsze zdjęcia, ale to wiadomo było pod okładkę robione. Z drugiej strony, obecnie mówisz Stargate to widzisz latającego Mortiisa, więc też tak pół żartem - pół serio można to potraktować jako klasykę haha! No zobaczymy, myślę że trop wydawania niby live to dobry trop jeśli idzie o wznowienia ;)
Awatar użytkownika
ŚWIAT BEZ KOŃCA

01-02-2024, 14:11

12345 pisze:
01-02-2024, 13:58

Tak, jest mocno groteskowa, nawet jak na standardy dungeonowego wizerunku :D
We wkładce miał lepsze zdjęcia, ale to wiadomo było pod okładkę robione. Z drugiej strony, obecnie mówisz Stargate to widzisz latającego Mortiisa, więc też tak pół żartem - pół serio można to potraktować jako klasykę haha! No zobaczymy, myślę że trop wydawania niby live to dobry trop jeśli idzie o wznowienia ;)
No zgadza sie, te gacie z czaszka na kutasie byly wysmiewane tez w DS, ktore swoja droga nie wydaje mi sie miec jakos szczegolnie groteskowego wizerunku, 90% to po prostu ludzie zakladajacy czarny plaszcz i to jest caly image.
I am Jerusalem.
ODPOWIEDZ