I czym będziesz mierzył ową "lepszość"?
ATEIZM
Moderatorzy: Heretyk, Nasum, Sybir, ultravox
Regulamin forum
"Ludzie, którzy nie potrafią kontrolować własnych emocji, próbują kontrolować zachowania innych ludzi" - John Cleese
"Ludzie, którzy nie potrafią kontrolować własnych emocji, próbują kontrolować zachowania innych ludzi" - John Cleese
- WaszJudasz
- rasowy masterfulowicz
- Posty: 3229
- Rejestracja: 16-11-2010, 13:18
Re: ATEIZM
Mózg powiększa się w czaszce, kiedy wody w rzece wzbierają. Wtenczas błony czerepu się wznoszą, przybliżając do czaszki.
- Triceratops
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 15990
- Rejestracja: 25-05-2006, 20:33
- Lokalizacja: Impossible Debility
-
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 17700
- Rejestracja: 12-12-2006, 09:30
Re: ATEIZM
Tym jaki los spotka absolwentów tych szkół na kolejnym etapie edukacji lub na rynku pracy.
Skąd wiesz, które szkoły są dobre obecnie?
Jeśli prawdę można wypowiedzieć tylko szeptem, oznacza to, że kraj został opanowany przez wrogów.
- WaszJudasz
- rasowy masterfulowicz
- Posty: 3229
- Rejestracja: 16-11-2010, 13:18
Re: ATEIZM
Podałeś dobre kryterium, problem w tym jednak, że przy braku wspólnej podstawy programowej (nie ma "jednego totalitarnego programu", rozmawialiśmy już o tym kiedyś - jak masz wenę, program możesz sobie nawet napisać sam) i systemie "jakiś menadżer będzie miał w swojej placówce przedmiot LGBT, a inny codzienne msze i 20 lekcji religii" porównywanie wartości dyplomów wcześniej czy później sprowadzone zostałoby do kwestii ideologicznych. Każda szkoła etapu ponadpodstawowego musiałaby indywidualnie organizować egzaminy, do których poprzednia szkoła by nie przygotowywała... chyba, żeby szkoły te solidarnie układały się w piony edukacyjne z komplementarnymi wymaganiami, de facto naśladując system, który zastąpiły
W małych miejscowościach z kolei mogłoby dojść do po prostu dominacji jednej opcji programowo-ideologicznej i miałbyś wybór typu "posłać dziecko do szkoły u nas z przedmiotem LGBT", czy szukać gdzieś w promieniu 50 km takiej z 20 godzinami religii". Każda instytucja/fundacja/korporacja z odpowiednią kaską mogłaby bez problemu otwierać szkoły z dowolnym programem edukacyjno-wychowawczym w miejscach, gdzie niejednokrotnie byłaby monopolistą.
W małych miejscowościach z kolei mogłoby dojść do po prostu dominacji jednej opcji programowo-ideologicznej i miałbyś wybór typu "posłać dziecko do szkoły u nas z przedmiotem LGBT", czy szukać gdzieś w promieniu 50 km takiej z 20 godzinami religii". Każda instytucja/fundacja/korporacja z odpowiednią kaską mogłaby bez problemu otwierać szkoły z dowolnym programem edukacyjno-wychowawczym w miejscach, gdzie niejednokrotnie byłaby monopolistą.
Mózg powiększa się w czaszce, kiedy wody w rzece wzbierają. Wtenczas błony czerepu się wznoszą, przybliżając do czaszki.
- Medard
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10146
- Rejestracja: 22-04-2017, 19:15
- Lokalizacja: Prag
Re: ATEIZM
Badana jest liczba przyjęć na studia i chyba koniec, nikt nie bada czy ktoś po studiach ma robotę. Chociaż robi się też statystyki, po jakich uczelniach są menadżerowie, więc dałoby się obadać temat.
Ale wątpię, by do gospodarki dużo wnieśli specjaliści od lgbt albo teologii.
Ale główny problem, to jest taki jaki opisał WaszJudasz, miałbyś w okolicy tylko szkoły z religią, albo lgbt i musiałbyś zmienić miejsce zamieszania albo dowozić dzieci kilkadziesiąt km.
Mit o wolności wyboru edukacji to tylko kolejny mit, albo sprawdza się u bogatych, w USA w okolicach dobrych szkół są drogie nieruchomości, biedni nie mieliby zbyt dużego wyboru.
Skończyłoby się u nas tak, że szkoły mogłyby prawie niczego nie uczyć, udawać, że są egzaminy itp. Nauczyciele, rodzice i uczniowie byliby zadowoleni, ale pracowników trzeba by było szukać w Turkmenistanie.
Ale wątpię, by do gospodarki dużo wnieśli specjaliści od lgbt albo teologii.
Ale główny problem, to jest taki jaki opisał WaszJudasz, miałbyś w okolicy tylko szkoły z religią, albo lgbt i musiałbyś zmienić miejsce zamieszania albo dowozić dzieci kilkadziesiąt km.
Mit o wolności wyboru edukacji to tylko kolejny mit, albo sprawdza się u bogatych, w USA w okolicach dobrych szkół są drogie nieruchomości, biedni nie mieliby zbyt dużego wyboru.
Skończyłoby się u nas tak, że szkoły mogłyby prawie niczego nie uczyć, udawać, że są egzaminy itp. Nauczyciele, rodzice i uczniowie byliby zadowoleni, ale pracowników trzeba by było szukać w Turkmenistanie.
Die Welt ist meine Vorstellung.
-
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 17700
- Rejestracja: 12-12-2006, 09:30
Re: ATEIZM
Myślę, że tego typu jasne kryteria oraz potrzeby klientów (rodzice żądaliby rankingu szkół z takimi danymi) bardzo szybko uzdrowiłoby sytuację.WaszJudasz pisze: ↑08-06-2020, 09:29Podałeś dobre kryterium, problem w tym jednak, że przy braku wspólnej podstawy programowej (nie ma "jednego totalitarnego programu", rozmawialiśmy już o tym kiedyś - jak masz wenę, program możesz sobie nawet napisać sam) i systemie "jakiś menadżer będzie miał w swojej placówce przedmiot LGBT, a inny codzienne msze i 20 lekcji religii" porównywanie wartości dyplomów wcześniej czy później sprowadzone zostałoby do kwestii ideologicznych. Każda szkoła etapu ponadpodstawowego musiałaby indywidualnie organizować egzaminy, do których poprzednia szkoła by nie przygotowywała... chyba, żeby szkoły te solidarnie układały się w piony edukacyjne z komplementarnymi wymaganiami, de facto naśladując system, który zastąpiły
W małych miejscowościach z kolei mogłoby dojść do po prostu dominacji jednej opcji programowo-ideologicznej i miałbyś wybór typu "posłać dziecko do szkoły u nas z przedmiotem LGBT", czy szukać gdzieś w promieniu 50 km takiej z 20 godzinami religii". Każda instytucja/fundacja/korporacja z odpowiednią kaską mogłaby bez problemu otwierać szkoły z dowolnym programem edukacyjno-wychowawczym w miejscach, gdzie niejednokrotnie byłaby monopolistą.
Jeśli prawdę można wypowiedzieć tylko szeptem, oznacza to, że kraj został opanowany przez wrogów.
- ŚWIAT BEZ KOŃCA
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10546
- Rejestracja: 27-08-2018, 10:24
Re: ATEIZM
W sumie ze szkołami jazdy tak to działa. Każdy uczy jeżdżenia jakoś po swojemu, ale ogółem liczy się najbardziej zdawalność egzaminu w danej szkole.
I am Jerusalem.
- Medard
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10146
- Rejestracja: 22-04-2017, 19:15
- Lokalizacja: Prag
Re: ATEIZM
Kolejne historie o cudownych rozwiązaniach itp.
Kto łożylby na te dobre i drogie programy nauczania? Dobry nauczyciel specjalista musiałby zarobić 6 tyś, a nie dwa lub trzy jak jest teraz. Kto by je oceniał, skoro dopiero po wielu latach można stwierdzić, że system działa.
Dodatkowo rodzice i uczniowie chcą dobrych ocen, a nie wiedzy.
Kto łożylby na te dobre i drogie programy nauczania? Dobry nauczyciel specjalista musiałby zarobić 6 tyś, a nie dwa lub trzy jak jest teraz. Kto by je oceniał, skoro dopiero po wielu latach można stwierdzić, że system działa.
Dodatkowo rodzice i uczniowie chcą dobrych ocen, a nie wiedzy.
Die Welt ist meine Vorstellung.
- WaszJudasz
- rasowy masterfulowicz
- Posty: 3229
- Rejestracja: 16-11-2010, 13:18
Re: ATEIZM
Nie bardzo rozumiem, jakiego rankingu i o jakich danach mowa?
Sorry, ale na razie wygląda mi to na projektowanie systemu, który będzie bohatersko zmagał się z przeciwnościami, jakie nie występują w żadnym innym systemie
Wszystkie co do jednej szkoły jazdy uczą opierając się o tę samą podstawę programową, którą są zasady ruchu drogowego.ŚWIAT BEZ KOŃCA pisze: ↑08-06-2020, 10:43W sumie ze szkołami jazdy tak to działa. Każdy uczy jeżdżenia jakoś po swojemu, ale ogółem liczy się najbardziej zdawalność egzaminu w danej szkole.
Mózg powiększa się w czaszce, kiedy wody w rzece wzbierają. Wtenczas błony czerepu się wznoszą, przybliżając do czaszki.
- Medard
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10146
- Rejestracja: 22-04-2017, 19:15
- Lokalizacja: Prag
Re: ATEIZM
Ale to tylko przygotowanie do zdania egzaminu, który jest jednym wielkim cyrkiem, ten kto zdał często nadal nie potrafi dobrze jeździć, ale ma już papier.ŚWIAT BEZ KOŃCA pisze: ↑08-06-2020, 10:43W sumie ze szkołami jazdy tak to działa. Każdy uczy jeżdżenia jakoś po swojemu, ale ogółem liczy się najbardziej zdawalność egzaminu w danej szkole.
To jedna z największych patologii w naszej powiedzmy edukacji.
To jest przykład jak wygląda u nas edukacja, zdać kolejny egzamin, który daje uprawnienie, a niekoniecznie umiejętności.
Die Welt ist meine Vorstellung.
-
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 17700
- Rejestracja: 12-12-2006, 09:30
Re: ATEIZM
Wyjdźcie trochę poza ten sposób myślenia rodem z PRL-u. Każda szkoła może być autonomiczną jednostką ze swoim programem nauczania i w ten sposób konkurować z innymi placówkami. Skoro dzisiaj wiem, które szkoły językowe są dobre tzn. mają dobrych lektorów, odpowiadającą mi metodę nauczania i zadowolonych klientów to przy takiej randze i skali tym bardziej będę wiedział, które szkoły są lepsze.
Jeśli prawdę można wypowiedzieć tylko szeptem, oznacza to, że kraj został opanowany przez wrogów.
- Drone
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10020
- Rejestracja: 11-06-2012, 15:28
Re: ATEIZM
U nas się nie bada, ale w wielu krajach europejskich tak się robi - np. jeżeli przemysł potrzebuje więcej kadry inżynierskiej o danej specjalizacji, to jest więcej miejsc w naborze. Z tego, co wiem, to np. w Holandii dość sprawnie to działa.
Przegrana jest na wyciągnięcie ręki.
- WaszJudasz
- rasowy masterfulowicz
- Posty: 3229
- Rejestracja: 16-11-2010, 13:18
Re: ATEIZM
Porównujesz nieporównywalne. Szkoła językowa czy szkoła jazdy uczy konkretnego, mierzalnego skilla. Szkoła taka jak podstawówka realizuje bardzo szeroki program działań edukacyjno-opiekuńczo-wychowawczych, których efekt w niektórych aspektach widać dopiero po latach.
Swoja drogą - obowiązek edukacyjny albo sam system podziału szkół na szczeble to też wyrazy myślenia rodem z PRL?
Mózg powiększa się w czaszce, kiedy wody w rzece wzbierają. Wtenczas błony czerepu się wznoszą, przybliżając do czaszki.
- Drone
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10020
- Rejestracja: 11-06-2012, 15:28
Re: ATEIZM
Właśnie, kol. Pacjent. Skoro wolność, to może pozostawić rodzicom albo opiekunom decyzję o tym, czy w ogóle uczyć dziecko czy nie?WaszJudasz pisze: ↑08-06-2020, 11:14Porównujesz nieporównywalne. Szkoła językowa czy szkoła jazdy uczy konkretnego, mierzalnego skilla. Szkoła taka jak podstawówka realizuje bardzo szeroki program działań edukacyjno-opiekuńczo-wychowawczych, których efekt w niektórych aspektach widać dopiero po latach.
Swoja drogą - obowiązek edukacyjny albo sam system podziału szkół na szczeble to też wyrazy myślenia rodem z PRL?
Przegrana jest na wyciągnięcie ręki.
- Medard
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10146
- Rejestracja: 22-04-2017, 19:15
- Lokalizacja: Prag
Re: ATEIZM
Ale to już wiesz teraz, która szkoła językowa jest dobra i możesz sobie wybrać taką lub inną.Pacjent pisze: ↑08-06-2020, 10:56Wyjdźcie trochę poza ten sposób myślenia rodem z PRL-u. Każda szkoła może być autonomiczną jednostką ze swoim programem nauczania i w ten sposób konkurować z innymi placówkami. Skoro dzisiaj wiem, które szkoły językowe są dobre tzn. mają dobrych lektorów, odpowiadającą mi metodę nauczania i zadowolonych klientów to przy takiej randze i skali tym bardziej będę wiedział, które szkoły są lepsze.
W szkołach są obecnie realizowane programy autorskie, klasy autorskie, nauczanie domowe, indywudualne itp.
To, że urzednicy nie mogà się dogadač z nauczycielami, że ministrowie edukacji nie reprezentują dobrze środowiska to czyja to niby wina? Zupełna dowolność wyboru programu nauczania przez dyrektorów szkół to niby rozwiąże?
Zawsze z czymś trzeba to zderzyć, tworzyć absolwenta pod jakieś wymagania, raczej problem jest z właściwym zdefiniowaniem jaki ma być absolwent. Zakonnice mają prowadzić szkoły branżowe górnicze, a elektrycy szkoły rolnicze? Przy zupełnym uwolnieniu edukacji czemu nie?
Ostatnio zmieniony 08-06-2020, 12:28 przez Medard, łącznie zmieniany 1 raz.
Die Welt ist meine Vorstellung.
- Triceratops
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 15990
- Rejestracja: 25-05-2006, 20:33
- Lokalizacja: Impossible Debility
Re: ATEIZM
No wlasnie, powinien byc wybor. Kiedys na jednych ze studiow mialem przyjemnosc poznac jakiegos doktorka, ktory wrocil z Francji i opowiadal, ze chce na tej uczelni, drugiej w PL zaszczepic inny sposob myslenia i nauki, zgodny z predyspozycjami itp, tak jak ponoc jest we Francji. Temat pracy semstralnej, ktory zapodal, byl typowo freestyle czyli nalezalo idee zapodana przez niego w temacie pracy na koniec semestru wyrazic w dowolny sposob, jakikolwiek aby na temat - czy to bedzie instalacja czy performance bylo mu to obojetne aby wyczerpywalo temat . Okazalo sie to najstraszniejszym wyzwaniem dla grupy, bo nie mieli podane CO i JAK konkretnie maja wykonac, tylko sami mieli to wymyslec i opracowac. Kurwa jaka ta mlodziez byla biedna, wpadli w panike.Pacjent pisze: ↑08-06-2020, 10:56Wyjdźcie trochę poza ten sposób myślenia rodem z PRL-u. Każda szkoła może być autonomiczną jednostką ze swoim programem nauczania i w ten sposób konkurować z innymi placówkami. Skoro dzisiaj wiem, które szkoły językowe są dobre tzn. mają dobrych lektorów, odpowiadającą mi metodę nauczania i zadowolonych klientów to przy takiej randze i skali tym bardziej będę wiedział, które szkoły są lepsze.
To sa skutki kolektywnego siania typu wszyscy idziemy jednym rzedem, na wolnych zaczekamy, szybsi niech zwolnia a przede wszystkim czekajmy na polecenia. A potem wszyscy uczniowie ucza sie takich bzdur jak rozmnazanie sie stulbi i chelbi modrej.
woodpecker from space
- Medard
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10146
- Rejestracja: 22-04-2017, 19:15
- Lokalizacja: Prag
Re: ATEIZM
Ja miałem możliwość zaliczenia przedmiotów projektem własnego pomysłu i kilka razy z tego skorzystałem, było to najczęściej powiązane z pracą dyplomową, żeby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, bo faktycznie trudno wymyślić coś co działa i jednocześnie spodoba się prowadzącemu zajęcia .
Łatwiej dać uczniom projekt z generatora podobny do innych.
Nie sądzę, by coś się zmieniło w temacie, jak ktoś chce to może projektować antenę albo płytkę drukowaną wg wzoru, a może zaproponować układ mikroprocesorowy, który steruje jakimś urządzeniem i będzie to coś nowego. I zapewne ocena będzie lepsza.
Cały czas nie kumam o co chodzi Pacjentowi, czy kolega chodził do jakiejś sensownej szkoły? Bo już lata temu pamiętam zachwyt dyra, gdy koledzy
projektowali sterowniki nagradzane na różnych konkursach. Tyle, że mogli je zaprojektować, bo wcześniej mieli przedmioty z zakresu elektroniki, więc jakiś program i nauczyciel był potrzebny.
Zwykle dobra praca dyplomowa, a czasami zaliczeniowa, ma jakiś pierwiastek oryginalności.
Łatwiej dać uczniom projekt z generatora podobny do innych.
Nie sądzę, by coś się zmieniło w temacie, jak ktoś chce to może projektować antenę albo płytkę drukowaną wg wzoru, a może zaproponować układ mikroprocesorowy, który steruje jakimś urządzeniem i będzie to coś nowego. I zapewne ocena będzie lepsza.
Cały czas nie kumam o co chodzi Pacjentowi, czy kolega chodził do jakiejś sensownej szkoły? Bo już lata temu pamiętam zachwyt dyra, gdy koledzy
projektowali sterowniki nagradzane na różnych konkursach. Tyle, że mogli je zaprojektować, bo wcześniej mieli przedmioty z zakresu elektroniki, więc jakiś program i nauczyciel był potrzebny.
Zwykle dobra praca dyplomowa, a czasami zaliczeniowa, ma jakiś pierwiastek oryginalności.
Ostatnio zmieniony 08-06-2020, 12:43 przez Medard, łącznie zmieniany 1 raz.
Die Welt ist meine Vorstellung.
- WaszJudasz
- rasowy masterfulowicz
- Posty: 3229
- Rejestracja: 16-11-2010, 13:18
Re: ATEIZM
A czy ta panika nie wynikałaby aby z faktu, że przy takim podejściu staranie się o zaliczenie czy ocenę sprowadza się w zasadzie do prób trafienia w gusta prowadzącego, a sposób oceniania staje się maksymalnie subiektywny i nieprzejrzysty? Dobre dla kierunków artystycznych i kreatywnych generalnie, ale średnio sensowne w innych obszarach, w każdym razie jako element systemu oceniania, bo jako ćwiczenie może to być bdb.Triceratops pisze: ↑08-06-2020, 12:27
No wlasnie, powinien byc wybor. Kiedys na jednych ze studiow mialem przyjemnosc poznac jakiegos doktorka, ktory wrocil z Francji i opowiadal, ze chce na tej uczelni, drugiej w PL zaszczepic inny sposob myslenia i nauki, zgodny z predyspozycjami itp, tak jak ponoc jest we Francji. Temat pracy semstralnej, ktory zapodal, byl typowo freestyle czyli nalezalo idee zapodana przez niego w temacie pracy na koniec semestru wyrazic w dowolny sposob, jakikolwiek aby na temat - czy to bedzie instalacja czy performance bylo mu to obojetne aby wyczerpywalo temat . Okazalo sie to najstraszniejszym wyzwaniem dla grupy, bo nie mieli podane CO i JAK konkretnie maja wykonac, tylko sami mieli to wymyslec i opracowac. Kurwa jaka ta mlodziez byla biedna, wpadli w panike.
Mózg powiększa się w czaszce, kiedy wody w rzece wzbierają. Wtenczas błony czerepu się wznoszą, przybliżając do czaszki.
- Triceratops
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 15990
- Rejestracja: 25-05-2006, 20:33
- Lokalizacja: Impossible Debility
Re: ATEIZM
Wchodzisz w temat o polityce - pierdola o ksiezach pedofilach, wlazisz w temat ateizm - pierdola o metodach nauczania.
woodpecker from space
- WaszJudasz
- rasowy masterfulowicz
- Posty: 3229
- Rejestracja: 16-11-2010, 13:18
Re: ATEIZM
Nie nasza wina, że Bloodcultowi uroiła się ateistyczna szkolna indoktrynacja
Mózg powiększa się w czaszce, kiedy wody w rzece wzbierają. Wtenczas błony czerepu się wznoszą, przybliżając do czaszki.