Pacjent pisze: ↑13-06-2020, 19:13
Gdyby na podstawie badań naukowych okazało się, że Murzyni mają np. niższe IQ, słabsze predyspozycje do pracy w kolektywie czy wyższy współczynnik agresji to należałoby taki obszar wprowadzić do szkół?
Gdyby istniały takie wiarygodne badania - o co trudno, działają to bowiem m.in. zastrzeżenia, o których pisze Hatefire - taki obszar należałoby wprowadzić do szkół na etapie, gdzie istniałoby racjonalne domniemanie, że uczniowie będą zdolni zrozumieć implikacje i ograniczenia takich badań.
Z "W pustyni i w puszczy" problem jest taki, że czytają to (czy też mają czytać) dzieci w wieku, w którym nie maja zbytnio pojęcia o historii kolonializmu, wobec czego dostają mocarną pigułę ulepioną w dużej mierze z propagandy, która go uzasadniała. Jeśli nauczyciel nie udźwignie tematu przedstawienia kontekstu, efekt edukacyjny może być różny - tym bardziej, że następne zetknięcie z lekturą na temat tego problemu to chyba dopiero "Jądro Ciemności".
Hatefire pisze: ↑13-06-2020, 19:46
Osobiście podoba mi się życie w w ramach tej kultury europejskiej, niemniej byłbym ostrożny w ocenianiu, bo może wyjść, że największymi barbarzyńcami byliśmy my.
Tak w ramach ciekawostki: dzięki działalności europejskich naukowców i łowców kuriozów, w kilku regionach świata z terminem "łowca głów" kojarzą się wyłącznie biali. Ocenia się, że np. lwia część posiadanych obecnie przez różne muzea i osoby prywatne skurczonych wedle amazońskiej receptury ludzkich głów, to produkty wytworzone wyłącznie na potrzeby handlu z białymi
Mózg powiększa się w czaszce, kiedy wody w rzece wzbierają. Wtenczas błony czerepu się wznoszą, przybliżając do czaszki.