ULVER

Zasada tworzenia tematu - NAZWA ZESPOŁU + ewentualnie tytuł płyty lub inna treść jeżeli coś chcemy dodać.

Moderatorzy: Nasum, Heretyk, Sybir, Gore_Obsessed

Regulamin forum
Tematy związane tylko z jednym zespołem lub jedną płytą. Wszelkie zbiorcze typu "América Latina Metal" lub "Najlepsza polska płyta thrash" itp. proszę zakładać w dziale "Dyskusje o muzyce metalowej"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morph
mistrz forumowej ceremonii
Posty: 8973
Rejestracja: 27-12-2002, 12:50
Lokalizacja: hyperborea
Kontakt:

15-04-2008, 20:18

longinus696 pisze: Zresztą nigdy bym nie stworzył listy porządkującej płyty Ulver. Każda działa w inny, równie cenny sposób. Każda dotyka innych nerwów.
Taka lista może być tylko jedna
1. Perdition City
2. Reszta bez poniższych
3. Kveldssanger
4. Bergtatt/Nattens...
Give birth to something dead
Give birth to something old
Awatar użytkownika
zekke
weteran forumowych bitew
Posty: 1873
Rejestracja: 03-08-2006, 16:01

15-04-2008, 20:45

ziew, chce wam sie jeszcze bawic w tego typu zestawienia?

1 - scarlett
2 - ulver ; ).
Awatar użytkownika
longinus696
zahartowany metalizator
Posty: 3644
Rejestracja: 20-02-2005, 01:19
Lokalizacja: Łódź

15-04-2008, 22:37

Ale rozmiary (i temat, an który się porwano) powodują również, że "Marriage..." staje się tak ambitnym dziełem. W żaden sposób rozciągnięcie tego materiału na 2 płyty nie może być argumentem dyskwalifikującym. Nie przykrawa się poematu do płyty rockowej.

Co do muzyki filmowej, to można ją odbierać jako EP-ki lub mini-albumy w oderwaniu od obrazu.... dla mnie są bardzo wyraziste.
Awatar użytkownika
rob
w mackach Zła
Posty: 964
Rejestracja: 31-01-2004, 12:54
Lokalizacja: z Piekła

16-04-2008, 08:50

dla mnie "Nattens Madrigal" jest jednym z większych gówien jakie słyszałem 1/10
jebać frajerów
Awatar użytkownika
Riven
Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
Posty: 16717
Rejestracja: 27-05-2004, 11:15
Lokalizacja: behind the crooked cross
Kontakt:

16-04-2008, 09:05

Drone pisze:
"Themes" przepada, bo byłoby dziełem wybitnym, gdyby przykrojono całość do jednej płyty - a tak jest za długie, co wynika z objętości tekstu Blake'a.
ale bzdura. lepiej posluchaj tego albumu jeszcze raz. nie mowiac o tym, ze druga plyta jest dosc krotka. przeszkadza Ci koniecznosc zmiany cd w odtwarzaczu?

a co do Perdition City - bardzo lubie, ale nie jest to muzyka tak oryginalna jak np. kolejna plyta. niezwykle przyjemna rzecz, ale calosc nie ma startu do Blood Inside.
Najbardziej wyrazistą EP-ką, która wyznaczyła drogę ku "Perdition City" jest "Metamorphosis", reszta EP-ek nie ma tak indywidualnego charakteru.
moim zdaniem A quick fix of melancholy ma duzo bardziej indywidualny charakter niz PC.
this is a land of wolves now
jesterSS

16-04-2008, 09:18

Szczerze mówiąc, to na dzień dzisiejszy AQFOM to dla manie numer duo po BI. Wokalnie to też obok właśnie BI i LMI najlepsza płyta z udziałem TGR.
Awatar użytkownika
Riven
Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
Posty: 16717
Rejestracja: 27-05-2004, 11:15
Lokalizacja: behind the crooked cross
Kontakt:

16-04-2008, 09:21

no, i jeszcze do tego zestawu dodaj Kveldssanger i The Sham Mirrors (to glownie za "or a naaaaaaaaame" w Nightmare heaven).
this is a land of wolves now
Awatar użytkownika
longinus696
zahartowany metalizator
Posty: 3644
Rejestracja: 20-02-2005, 01:19
Lokalizacja: Łódź

16-04-2008, 09:44

... i jeszcze "La Masquerade Infernale" za "my sooooooorooooow..." w "Alone" ; )
Awatar użytkownika
Riven
Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
Posty: 16717
Rejestracja: 27-05-2004, 11:15
Lokalizacja: behind the crooked cross
Kontakt:

16-04-2008, 09:55

jesterss juz wymienil LMI, ale ona dostaje za "is the master of disguisee!!!" ; )

kiepskim pomyslem bylo porownywanie calych albumow ULVER, a my sie juz bawimy w wybieranie najlepszego fragmentu utworu, hehe. Garm = nowy Balance?
this is a land of wolves now
jesterSS

16-04-2008, 12:53

longinus696 pisze:... i jeszcze "La Masquerade Infernale" za "my sooooooorooooow..." w "Alone" ; )
No mówię przecież;) A zaproponowany przez Ciebie fragment to MIAZGA.
jesterSS

16-04-2008, 12:54

Riven pisze:no, i jeszcze do tego zestawu dodaj Kveldssanger i The Sham Mirrors (to glownie za "or a naaaaaaaaame" w Nightmare heaven).
"Fooooooooooor to end
yet agaaaaaaaaaaaain"

\M/
rob pisze:dla mnie "Nattens Madrigal" jest jednym z większych gówien jakie słyszałem 1/10
Dobrze, że nie BI;)
Awatar użytkownika
zekke
weteran forumowych bitew
Posty: 1873
Rejestracja: 03-08-2006, 16:01

16-04-2008, 16:16

rob pisze:dla mnie "Nattens Madrigal" jest jednym z większych gówien jakie słyszałem 1/10
n/c
Awatar użytkownika
Skaut
mistrz forumowej ceremonii
Posty: 7410
Rejestracja: 27-03-2004, 13:19

17-04-2008, 15:22

jesterSS pisze:Szczerze mówiąc, to na dzień dzisiejszy AQFOM to dla manie numer duo po BI. Wokalnie to też obok właśnie BI i LMI najlepsza płyta z udziałem TGR.
cos w ten desen
rob pisze:dla mnie "Nattens Madrigal" jest jednym z większych gówien jakie słyszałem 1/10
hehe prowokator, dac Madrygalom 1 to chiba gruba przesada
Coś tam było! Człowiek!
jesterSS

18-04-2008, 22:57

Wytłumaczcie mi jedną rzecz? Dlaczego "Blood Inside" uchodzi za płytę trudną? Nie rozumiem tego.
Awatar użytkownika
Riven
Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
Posty: 16717
Rejestracja: 27-05-2004, 11:15
Lokalizacja: behind the crooked cross
Kontakt:

18-04-2008, 23:28

mi potrzeba bylo pare przesluchan, zeby sie calkowicie wkrecic, potem sluchalem non stop przez tydzien. ale nie byla to raczej kwestia ilosci przesluchan, a odpowiedniego klimatu, przy ktorym 'zaskoczyla'.

zreszta nie przesadzaj, jest tam pare mniej przystepnych momentow, vide kakofonia w 'in the red' (o ile mnie pamiec nie myli, musze odswiezyc)
this is a land of wolves now
jesterSS

19-04-2008, 07:22

Kakofonia jest przede wszystkim raczej w końcówce "Dressed In Black" kiedy dosłownie wszystko się zlewa. Kocham oczywiście ten moment bezgranicznie. Niemniej, wszędzie stada kpiarskich metalofczyków płaczą, jaka to trudna płyta, niesamowicie ciężko przyswajalna itp. Uważam, że mimo całego swojego zaawansowania i nowatorstwa bez problemu można ją skumać, stąd nierozumiem całej tej internetowej histerii.
Awatar użytkownika
cumchrist
zaczyna szaleć
Posty: 150
Rejestracja: 02-02-2005, 19:40
Lokalizacja: Poznań

19-04-2008, 09:01

Bo wszędzie otaczają cię debile, którzy...hmm...nie mają po prostu predyspozycji do słuchania MUZYKI. Jebać ich. BI jest boskie od pierwszego przesłuchania i nie wiem o co całe halo ;)
In us we all have the power
But sometimes it's so hard to see
And instinct is stronger than reason
It's just human nature to me
jesterSS

19-04-2008, 09:04

Utter garbage - 16%
Written by FishyMonkey on April 13th, 2006


I knew this was coming. I saw the warning signs on every album starting with Themes From...and it has finally happened. Ulver has lost themselves in their own soundscape.

You can see the warning signs on prior albums; the meandering, pointless nothings of Dead City Centres and We Are The Dead are horrible, and Lykantropen Themes is filled with too much nothing (read: noise). The Teachings in Silence EP overstayed their welcome on each and every song. And now, Ulver has reached that final pinnacle of faux intellectual pretentious noise rock that has been threatening to overwhelm them for years. The result? Crap.

What you will listen to upon buying or downloading this album is the conglomeration of too many styles and ideas fused into one incoherent soundscape. The smooth techno beats of Perdition City are here. The experimental stuff of Themes From is here. The noise of the soundtracks is here. The solos from their very earliest stuff is here. And above all that is noise. Lots of it. It's not even noise in the traditional idea of random weird noises (not the Mars Volta style). No, this noise comes from guitars, electronic beats, violins, trumpets, bells, even Garm's vocals? "What? Trumpets and violins and electronica, noise? How the hell?" Pulled out individually, each aspect is fine. The trumpets, the electronica, the basslines, the guitars, the weird, it's all damn cool and sounds nice. Now chuck those nice things together and you get borderline unlistenable stuff. It's like throwing chocolate, iced tea, spaghetti, asparagus, chicken and Reeses Pieces in a melting pot and eating the output. Individually each component of the result is fine, but melted together it's crap. This album is similar. Too much. Too much. All the pieces seemed in order, too. Returning to instruments, more experimental, maintaining symphonic while keeping an older Ulver feel, how could Garm go wrong? I mean, it's Garm! Well, it went wrong.

The album opens with Dressed in Black, which plods along at a dreadfully slow tempo gradually adding effects into the mix. There's pianos in abundance, but these aren't the smooth pianos of Perdition City. No, these play frantic melodies over a pulsating, marching beat. There's almost no music or melody to be found here, simply a lot of noise layered over a slow tempo. What we end up with is a boring piece the almost is interesting, but in the end is too jumbled. It sounds like wannabe chaos. Good chaos is King Crimson's song Happy Family. I swear I heard about seven solos at the same time in that song, and all of them worked and it sounded great. Not here. We get some ok segments, usually involving Garm's great voice, but too few.

For The Love of God ups the tempo a bit, from a brisk crawl to the walk of a person who overdosed on NyQuil in the morning. Big change, I know. More messy combinations of things that simply do not work. We even get a guitar solo here, and it's a good guitar solo. Nothing extravagant but nice. Unfortunately, it still doesn't redeem the song because it hardly even fits with the song. Messy. Not lazy, I'm sure this song took a massive effort, but...it didn't work.

Christmas is ok. It really is. It starts with some cool bell effects then launches into a pretty decent part with a laid back beat and some good vocals from Garm. The noise is still here, and it still doesn't fit, and it still is annoying. I think there was one part where a bunch of trombones played and it worked, for a second, just to be shattered. Then it goes noisy, until the end where we get some Christmas-y sounding bells and whatnot over Garm howling quietly, and it sounds kinda nifty. But even this slightly good song doesn't redeem the past two ear-grates.

Next is Blinded by Blood. I really liked this piece when I first heard the album. Garm's vocals sound good, the sound effects make sense and sound good, what's not to like? Well, this time the samples work, but it drags. And drags. It's moderately interesting the whole time, and very pleasant in small doses, but they stretched this one out too long. Oh, by the way, at one point the background gospel male singer (a sample, I know, but...) and the rest of the song aren't even in the same key. What?

It Is Not Sound...yea, it really is. It is sound, and that's all. Sound. Noise. Ok, not the most clever diss I've come up with, but you get the point. I don't like this song much either. Garm's "a loooong time agooooo, yea!" is really [%*!#]ing annoying, but he does some other cool things that make it better. It settles into a groove reminiscent of the beginning of Sigh's Slaughterhouse Suite. Actually, it sounds blatantly ripped, just layered and butchered immensely. There's an ok keyboard solo at the end. Ok. So we have more stupid layering here, more pointless sound effects for the sake of seeming complex, an ok solo, an ok groove, and annoying vocals.

The Truth. The truth is this is my favorite song on the album if I had to pick one. The noise works for this one, Garm sounds great. The more upbeat sections aren't too great, but the softer more laid-back sections with minimal noise going on is good. I think I hear a sample from some Pokemon town music in there, but who knows? The drums are ocol, although obviously a drum machine. At 2:19, after a frantic(lly annoying) section with tons of noise, it chills out into a softer section, the Garm layers his voice a bunch, then there's an upbeat part at around 2:55 that sounds solely because Garm sounds great and there's this really cool chipmunk-thingy sample in the background for a bit and the layered noise here works. For once there isn't a million instruments, just a lot of voices, which works pretty well. It proves once again Garm is a master of vocals, even if he's not the best vocalist ever. Good song.

In The Red. The layering almost works here, especially towards the end, but...you guessed it, once again, too much. This has a stupid jazz facade all over it where in actuality it has nothing to do with jazz. And don't forget those stupid whispers of "HEEELP...heeeelp...heelp...help" or "AMBROSIAAA...ambrosia...." getting softer in the background. God, that's annoying. The end has some cool jazzy sounds sampled in which almost sounds cool, but not quite. If they cut down on it a bit it would've worked, but they insisted on making it a full-fledged thing.

Your Call has some pretty bad layering, but like Blinded by Blood, it's mostly ambient and chill, and is pleasant in small doses. There's way too many samples on this one as well...WAY too many, but it pulls through ok. Cut back on the annoying violins on this one and add a darker atmosphere and you got an ok song.

Operator is fairly frantic and has more crazy layering. Do I really need to say it? It doesn't work yet again. It comes at as nonsensical, incoherent, jumbled...you name any pejorative word that's a synonym with incoherent and you can describe this song.

So like I said, lots of good ideas, put together in a melting pot to make crap. If Ulver cut back on what they were trying to do, it mighta worked. Maybe. We'll never find out. Hopefully Ulver realizes they tried too hard with this one and goes back to soundtracks or smooth beats or even, I pray to you god, metal.
Pelson
rasowy masterfulowicz
Posty: 2273
Rejestracja: 08-09-2007, 00:55
Lokalizacja: Jeteborie

19-04-2008, 09:57

jesterSS pisze:Kakofonia jest przede wszystkim raczej w końcówce "Dressed In Black" kiedy dosłownie wszystko się zlewa. Kocham oczywiście ten moment bezgranicznie. Niemniej, wszędzie stada kpiarskich metalofczyków płaczą, jaka to trudna płyta, niesamowicie ciężko przyswajalna itp. Uważam, że mimo całego swojego zaawansowania i nowatorstwa bez problemu można ją skumać, stąd nierozumiem całej tej internetowej histerii.
Czyli wychodzi, ze BI to jednak album trudny, bo trzeba sie przeciez pochwalic na forum internetowym, ze sie GENIUSZ rozumie, ze wszedl on gladko jak czopek w dupe i odroznia sie w ten sposob od kudlatych, maluczkich metalofczykow dla ktorych sztuka jest niedostepna.
Naprawde, nie jestem w stanie zrozumiec fenomenu "poprawiania sobie geby" przy BI. Rozumiesz krazek-OK, ale na szatana, nie dorabiaj do tego twarzy elitaryzmu bo brzmi to co najmniej smiesznie. Tez uwazam, ze pomimo swojego zaawansowania i nowatorstwa mozna BI skumac, ze to album przeswietny, ale po co te piorka elitaryzmu?
Przypomina to troche mowe jakiegos natchnionego fizyka kwantowego, ktory zapytany jak ten caly kram rozumie, mowi, ze to przeciez taaaakie proste :).

EDIT: Wklejona recka jest urocza. Skad to?
jesterSS

19-04-2008, 10:03

Nie zrozumiałeś Pelson, uważam za całkiem łatwo przyswajalny krążek i sprzeciwiam się właśnie nie tylko tym płaczkom, którzy go nie kumają, ale też tym wszystkim, którzy w każdą pochlebną recenzję tej płyty zaczynają od zaakcentowania jej nieprzyswajalności, stawiając się w pozycji jakiś tam młodocianych geniuszy ze słuchem absolutnym tylko po to, by podbić sobie ego. Daję głowę, że gdyby np. Długopis wziął się za BI, spokojnie mógłby go łyknąć z miejsca, bez wielkich kontemplacji.

A recka pochodzi z krynicy metalowej mądrości - MA.
ODPOWIEDZ