Budowlanka
Moderatorzy: Nasum, Heretyk, Sybir, Gore_Obsessed
- Tatuś
- weteran forumowych bitew
- Posty: 1766
- Rejestracja: 07-07-2017, 12:40
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Budowlanka
Sytuacja gdy kogoś zarabiającego powyżej średniej krajowej nie stać na mieszkanie w swoim mieście powoduje, że ludzie mieszkają co raz dalej, przez to dłużej dojeżdżają, są bardziej sfrustrowani a centra miast obumierają. Coś by się przydało temu zapobiec.
Palę się do roboty jak ruska jednostka mobilizacyjna.
Re: Budowlanka
Z góry zakładasz, podobnie jak Medard i ta tępa baba , że wszyscy pracują w centrach, a przecież to nie jest prawda. Ludzie zmieniają pracę częściej , niż miejsce zamieszkania, więc naturalnym jest, że gdy mieszkają na wschodzie to do pracy na zachód, czy południe muszą dojechać. Zamiast pierdolić o potrzebie budowania mrówkowców i kumulacji ludności w jednym miejscu, co nawiasem mówiąc zajebiście wpływa na psychikę, większy nacisk winno się kłaść przykładowo na rozwój szybkiego transportu. Kolej, metro, obwodnice autostradowe. No ale tu jest Polska. Najpierw najebiemy bloków przy jednej wąskiej obowiązkowo przez lata nieremontowanej drodze, a potem wzorem tej pani z tego głupiego artykuliku, prujemy pizdę, że "skandal! korki się robio na wjeździe do miasta, bo we papierowych apartamentach po dychu za meter nie chco mieszkać huje". Widły i piec.
-
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16546
- Rejestracja: 12-12-2006, 09:30
Re: Budowlanka
Słusznie. Dodam tylko, że niemal każde polskie miasto rości sobie prawa do monopolu na transport ludzi przez co blokuje jego rozwój. Przy czym dziwnym trafem komunikacja miejska i podmiejska prawie zawsze przynosi straty, a prywaciarze potrafią na tym zarabiać, mimo że często mają tańsze bilety.535 pisze: ↑07-10-2021, 10:06Z góry zakładasz, podobnie jak Medard i ta tępa baba , że wszyscy pracują w centrach, a przecież to nie jest prawda. Ludzie zmieniają pracę częściej , niż miejsce zamieszkania, więc naturalnym jest, że gdy mieszkają na wschodzie to do pracy na zachód, czy południe muszą dojechać. Zamiast pierdolić o potrzebie budowania mrówkowców i kumulacji ludności w jednym miejscu, co nawiasem mówiąc zajebiście wpływa na psychikę, większy nacisk winno się kłaść przykładowo na rozwój szybkiego transportu. Kolej, metro, obwodnice autostradowe. No ale tu jest Polska. Najpierw najebiemy bloków przy jednej wąskiej obowiązkowo przez lata nieremontowanej drodze, a potem wzorem tej pani z tego głupiego artykuliku, prujemy pizdę, że "skandal! korki się robio na wjeździe do miasta, bo we papierowych apartamentach po dychu za meter nie chco mieszkać huje". Widły i piec.
Jeśli prawdę można wypowiedzieć tylko szeptem, oznacza to, że kraj został opanowany przez wrogów.
- Medard
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10383
- Rejestracja: 22-04-2017, 19:15
- Lokalizacja: Prag
Re: Budowlanka
Londyn jakoś daje radę, jest większy od naszych miast i dużo ludzi, jeśli nie większość mieszka w niskiej zabudowie.
Tylko u nas są problemy z dogadaniem między gminami. Pamiętam sytuację, że na trasie na Wołomin wszystkie gminy chciały się dogadać, ale jedna już nie chciała dokładać kasy, tam kolejka podmiejska się nie zatrzymywała, w Ząbkach chyba.
Tylko u nas są problemy z dogadaniem między gminami. Pamiętam sytuację, że na trasie na Wołomin wszystkie gminy chciały się dogadać, ale jedna już nie chciała dokładać kasy, tam kolejka podmiejska się nie zatrzymywała, w Ząbkach chyba.
Die Welt ist meine Vorstellung.
-
- rasowy masterfulowicz
- Posty: 2198
- Rejestracja: 08-09-2007, 00:55
- Lokalizacja: Jeteborie
Re: Budowlanka
Ale wiesz, że siatka połączeń busiarzy i marszrutek to ułamek tego, co musi oferować spółka publiczna zobowiązana do tego prawnie? Busiarz podjedzie w godzinach szczytu, na najlepsze trasy, przy najwiekszej opłacalności, ignorując kompletnie godziny, gdzie obłożenie trasy będzie mniejsze. Społka miejska natomiast ma to w statucie. Każ busiarzom jeździć poza godzinami szczytu, do nieco mniej popularnych (czyt. nie zapełniających pełnego busa) miejscowości i wtedy porownuj zbiorkom prywatny i publiczny. Jakby wożenie ludzi do takich miejsc i w takich godzinach i taką częstotliwością (trzy główne obszary problematyczne otyczące wykluczenia komunikacyjnego) było taką żyłą złota to rynek wypełniłby tę lukę. Ale z jakichś dziwnych powodów od lat nie chce, ciekawe czemu?Pacjent pisze: ↑07-10-2021, 10:25Słusznie. Dodam tylko, że niemal każde polskie miasto rości sobie prawa do monopolu na transport ludzi przez co blokuje jego rozwój. Przy czym dziwnym trafem komunikacja miejska i podmiejska prawie zawsze przynosi straty, a prywaciarze potrafią na tym zarabiać, mimo że często mają tańsze bilety.535 pisze: ↑07-10-2021, 10:06Z góry zakładasz, podobnie jak Medard i ta tępa baba , że wszyscy pracują w centrach, a przecież to nie jest prawda. Ludzie zmieniają pracę częściej , niż miejsce zamieszkania, więc naturalnym jest, że gdy mieszkają na wschodzie to do pracy na zachód, czy południe muszą dojechać. Zamiast pierdolić o potrzebie budowania mrówkowców i kumulacji ludności w jednym miejscu, co nawiasem mówiąc zajebiście wpływa na psychikę, większy nacisk winno się kłaść przykładowo na rozwój szybkiego transportu. Kolej, metro, obwodnice autostradowe. No ale tu jest Polska. Najpierw najebiemy bloków przy jednej wąskiej obowiązkowo przez lata nieremontowanej drodze, a potem wzorem tej pani z tego głupiego artykuliku, prujemy pizdę, że "skandal! korki się robio na wjeździe do miasta, bo we papierowych apartamentach po dychu za meter nie chco mieszkać huje". Widły i piec.
Generalnie, i mowię to jako osoba, która pracuje w firmie zajmującej się de facto transportem publicznym właśnie, istnieje bardzo niewiele miejsc i systemów transportu na całym świecie, które funkcjonują bez subsydiów. A i to liczy się z wyłączeniem kosztów, które trzeba pokryć na położenie infrastruktury. Może w danym miejscu istnieć system, jak na przykład kolej w Osace czy Tokyo, które generują zyski, ale w ogólnym rozrachunku łącznego systemu transportu miasta, uwzględniającego metro, busy, tramy itepe- miejski transport publiczny jest stratny od strony finansowej.
Więc nie szarżuj proszę z tym tekstem, że miasto rości sobie prawa do monopolu transportowego, bo to raczej prywatni przewoźnicy stosują "cherry picking" tras, na ktorych chcą ludzi wozić widząc płynący z tego zysk, a ignorując kompletnie nieopłacalne dla nich kierunki.
Re: Budowlanka
Nie chodzi o to, żeby busiarz wjeżdżał w każdą dziurę. Wystarczy sprawna kolej podmiejska.
-
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16546
- Rejestracja: 12-12-2006, 09:30
Re: Budowlanka
Jeśli na jakiejś trasie nie ma popytu to nie ma sensu pchać tam pojazdu, żeby woził powietrze, a wszyscy za to płacili.
Jeśli prawdę można wypowiedzieć tylko szeptem, oznacza to, że kraj został opanowany przez wrogów.
- Medard
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10383
- Rejestracja: 22-04-2017, 19:15
- Lokalizacja: Prag
Re: Budowlanka
Dodam, że prywaciarze kiedyś, może nawet dalej to robią, podkradali klientów przyjeżdżając 5 minut przed pksem, zgarniali ludzi z przystanku, a potem pks, który miał stały rozkład woził powietrze.
Die Welt ist meine Vorstellung.
- Medard
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10383
- Rejestracja: 22-04-2017, 19:15
- Lokalizacja: Prag
Re: Budowlanka
Wszyscy ci, którzy jeżdżą do pracy muszą porzucić domki i przeprowadzić się do mikroapartamentów, deweloperzy lubią takie rozwiązania. Albo jakieś zasiłki z budżetu dla wykluczonych komunikacyjnie, a to lubi moravietzki.
Osobiście wolę, gdy te kilkanaście osób jeździ do roboty, dołożyć trochę do linii pksu, niż dać im wszystkim zasiłki, żeby siedzieli w domach.
Die Welt ist meine Vorstellung.
-
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16546
- Rejestracja: 12-12-2006, 09:30
Re: Budowlanka
Tak słabo zarabiają, że nie stać ich na transport?! Litości! Znam takich, którzy zrzucają się na benzynę i jadą w kilka osób jednym autem.Medard pisze: ↑07-10-2021, 11:22Wszyscy ci, którzy jeżdżą do pracy muszą porzucić domki i przeprowadzić się do mikroapartamentów, deweloperzy lubią takie rozwiązania. Albo jakieś zasiłki z budżetu dla wykluczonych komunikacyjnie, a to lubi moravietzki.
Osobiście wolę, gdy te kilkanaście osób jeździ do roboty, dołożyć trochę do linii pksu, niż dać im wszystkim zasiłki, żeby siedzieli w domach.
Jeśli prawdę można wypowiedzieć tylko szeptem, oznacza to, że kraj został opanowany przez wrogów.
- Medard
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10383
- Rejestracja: 22-04-2017, 19:15
- Lokalizacja: Prag
Re: Budowlanka
Większość jeździ samochodami, bo transport publiczny jest tak słaby, że nie ma sensu korzystać, bo to są po dwa autobusy na dobę.Pacjent pisze: ↑07-10-2021, 11:33Tak słabo zarabiają, że nie stać ich na transport?! Litości! Znam takich, którzy zrzucają się na benzynę i jadą w kilka osób jednym autem.Medard pisze: ↑07-10-2021, 11:22Wszyscy ci, którzy jeżdżą do pracy muszą porzucić domki i przeprowadzić się do mikroapartamentów, deweloperzy lubią takie rozwiązania. Albo jakieś zasiłki z budżetu dla wykluczonych komunikacyjnie, a to lubi moravietzki.
Osobiście wolę, gdy te kilkanaście osób jeździ do roboty, dołożyć trochę do linii pksu, niż dać im wszystkim zasiłki, żeby siedzieli w domach.
Ale zobaczymy, jak będą jeździć samochodami, gdy wejdzie fit for 55.
Kupią elektryki za 150 tysi, po dwa na dom?
Die Welt ist meine Vorstellung.
-
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16546
- Rejestracja: 12-12-2006, 09:30
Re: Budowlanka
Nie bawimy się w futuryzm, ale w ocenę teraźniejszości.
Jeśli prawdę można wypowiedzieć tylko szeptem, oznacza to, że kraj został opanowany przez wrogów.
Re: Budowlanka
Poza tym już bez przesady. Byle dupowóz wiele nie kosztuje. Do stacji każdy dojedzie. Kwestia planowania i organizacji, ale zaraz....Co z obietnicami tej władzy, że pekaes i pekape w każdej wiosce i przy każdym domu? Przecież ludzie uwierzyli i głosowali? Znowu coś nie wyszło?
- Medard
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10383
- Rejestracja: 22-04-2017, 19:15
- Lokalizacja: Prag
Re: Budowlanka
Dobra, może przesadziłem, te unijne fity 55 mogą nie zostać całościowo zrealizowane.
Die Welt ist meine Vorstellung.
Re: Budowlanka
Ja natomiast uważam, że zasiłki, dodatki i zapomogi to doskonały pomysł. Wszyscy powinni je otrzymać i siedzieć w domu, a do pracy chodzić tyllo w ramach zachcianki , relaksu oraz odskoczni od codzienności.Medard pisze: ↑07-10-2021, 11:22Wszyscy ci, którzy jeżdżą do pracy muszą porzucić domki i przeprowadzić się do mikroapartamentów, deweloperzy lubią takie rozwiązania. Albo jakieś zasiłki z budżetu dla wykluczonych komunikacyjnie, a to lubi moravietzki.
Osobiście wolę, gdy te kilkanaście osób jeździ do roboty, dołożyć trochę do linii pksu, niż dać im wszystkim zasiłki, żeby siedzieli w domach.
Re: Budowlanka
Nawiasem mówiąc pani chyba pominęła jeden drobiazg. Co z ludźmi , którzy muszą jeździć, bo taki jest charakter ich pracy? To prawdopodobnie jedna z tych dziennikarskich idiotek powtarzająca od marca 2020 kretynizmy o tym jak to wszyscy "pracujeMY zdalnie" . To oczywiste, chleb powstaje zdalnie, gdy ci pizdo cieknie kran to se go lepisz zdalnie. Jebać debili. Najlepiej maczetami.
-
- rasowy masterfulowicz
- Posty: 2198
- Rejestracja: 08-09-2007, 00:55
- Lokalizacja: Jeteborie
Re: Budowlanka
Zgoda w 100%, ale tam gdzie nie ma kolei powinna być jakaś alternatywa. Przy tym co się działo od 1990 roku w obszarze PeKaPe, zwłaszcza regionalnej, to teraz posiadanie połączenia szynowego w mniejszych gminach to luksus, który developerzy powinni opiewać w swoich folderach, a włodarze satelickich miast opłacać jako najlepszą zachętę do przeprowadzki do swojej miejscowości. Abstrachuje już kompletnie od tego, że pod względem nakladu inwestycyjnego kolej jest najdroższym środkiem transportu do wdrożenia od zera.
Idąc dalej: bezpieczna DDR obok drogi dla tych co chcą i moga się spocić. Buspas dla kołowego zbiorkomu by ominąc największa bolączkę drogowego zbiorkomu- tkwienie w korkach wraz z samochodami. Paradoksalnie, i jest to udowodnione badaniami, największym wygranym takiej sytuacji jest kierowca indywidualny, spędzający znacznie mniej czasu w swoich puszkach.
Tylko by taki stan osiągnąć potrzebna jest jedna zmiana, na ktora nie mam kompletnie pomysłu- mental. Przez lata przyzwyczajało się społeczeństwo, że samochod to dobro luksusowe, wózek to kolejny członek rodziny, a bus/pociąg to dla plebsu. Więc choćby skały srały spory % tego spoleczeństwa do pociągu "niet" i basta.
PS. Dupowóz kosztuje sporo, a do tego utrzymanie go to tez spory wydatek. Znacznie większy niż koszt zakupu.
Re: Budowlanka
No chyba w nieistniejącym kraju...https://www.olx.pl/d/oferta/daewoo-mati ... LODce.html
-
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16546
- Rejestracja: 12-12-2006, 09:30
Re: Budowlanka
Czy różnym PZPR-owskim szmatom, jakich sporo jeszcze w naszej polityce, ktoś zadał pytanie dlaczego mając kompletnie w dupie prawo własności przez pół wieku nie budowali autostrad i obwodnic miast, czym doprowadzili do zapaści cywilizacyjnej w tym obszarze?
Jeśli prawdę można wypowiedzieć tylko szeptem, oznacza to, że kraj został opanowany przez wrogów.
-
- rasowy masterfulowicz
- Posty: 2390
- Rejestracja: 25-08-2006, 22:15
Re: Budowlanka
Ponoć to fura, która schodzi na pniu535 pisze: ↑07-10-2021, 13:06No chyba w nieistniejącym kraju...https://www.olx.pl/d/oferta/daewoo-mati ... LODce.html
https://przegladoponiarski.pl/art/19403 ... -reki.html